Tuesday, August 10, 2010

Esok Dah Pose Ye

Posted Lady B at 10:58 AM

Sedar tak sedar dah nak pose esok.So malam ni trawih la yek.Malam ni kena bangun sahur.Time ni la nak dok umah,sebab mak yang kejut sahur pastu bangun makan jek.Hehehe...

Kadang-kadang tak sedar diri dah tua tapi memang malas nak bangkit sahur.Bila dah bangkit ok la.Awal-awal ni ok lagi.Bila dah nak dekat raye,adeiii malas betul la.

Tahun-tahun sebelum ni asyik pikir nak bukak pose kat mana.Pastu dalam kepala nih da ade tempat yang best nak bukak pose.Tapi tahun nih,kena ikut azam tahun 2010.Iaitu bukak pose di umah jek.Melainkan ade invitation atau orang nak belanja.Ahaks...Korang ingat lagik tak azam 2010.Mesti da lupe kan...

Aku nak tuntut janji adik aku,nak belanja bukak pose tahun lepas tapi tak tertunai lagik.Tahun ni kena yek,wajib belanja bukak pose.Oooooo yatt,ari ape nak belanja nih.Nanti kitaorang balik awal sket ek.

Harap-harap la aku pose penuh tahun nih.Kalau la jadik jantan kan best.Tapi best gak kalo tak leh pose,leh makan sesuke ati.yang tak bestnye kena ganti der...Ingat ape,free jek ek.


2 tahun lepas aku bukak pose ngan kawan baik aku.Yang sekarang die dah anggap aku musug sejati die.Biarkan.Lagipun aku tengok die idup cam tu gak.Tak de nampak perubahan melainkan tukar tempat keje baru.Eiii ape la aku nak ingat kat orang yang dah buat taik kat aku.Aku manusia biasa jek,bukan nabi yang senang-senang nak ampunkan orang.Lagipun die tak mintak maap pun.So kenapa aku nak maapkan die,tul tak?

Arrgghhh forget it la.Aku dah hepi sekarang,lebih hepi.Sebab tak de penipu dalam idup aku.Harap-harap tuhan balas la ape yang die dah buat kat aku.Aku tak de masa nak pi membalas dendam.Buang masa dan duit jek kan.

Nak tau tak sape die??? Jeng jeng jeng....nanti la aku akan bagitau jugak,bile aku rasa aku ade masa nak tulis nama die dalam blog tercinta aku yang suci murni nih.Kenapa lak aku nak letak nama die yang akan mencemarkan blog suci bersih tanpa was-was aku nih.


Weiii ape ni dok cite pasal benda lain.Back to the earth la.

Suke kan merapu ntah ape-ape.Kalo leh aku nak je tulis panjang-panjang cite pasal perangai die yang tak senonoh tuh.Baru pueh ati den.Lagipun kat sini jela tempat nak meluahkan rasa ketidakpuasan ati aku.

So nak cite pasal pose nih,ingat tak niat pose dengan doa bukak pose??? Aha...ni kena bukak balik buku fardhu ain la.Hihi...Budak-budak pun leh ingat ape daa....

So bulan pose ni aku break keje.Buat keje depan laptop jek.Kurangkan keje lebihkan berehat.Ahaks....lebihkan ibadah la.Sembahyang dan mengaji.Dah lama tul tak mengaji,aku ngaku.

Pose kali ni aku lebih tabah,sabar,redha,pasrah dengan ape yang orang lain buat kat aku.Aku nak mintak ampun dan maap pada sape-sape yang terasa ati dengan aku,mungkin aku bergurau kasar atau aku tak perasan.Yang penting kite hepi....Chow...

Gambar : credit to akusukamug


+++ laislabonita +++

0 comments:

 

:: Lady Bonita :: Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei